تبلیغات
EMERGENCY MEDICAL - شرح وظایف اپراتور پیام اورژانس
 
EMERGENCY MEDICAL
((مَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جمیعا))
درباره وبلاگ


فوریت های پزشکی 91 بندرعباس یادش بخیر...ان شالله هر جا هستین موفق باشین...

آرزویت را برآورده میکند ، آن خدایی که آسمان را برای خنداندن گلی میگریاند . . ...

مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم
هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم

برای تبادل لینک در قسمت"تماس با مدیر"مشخصاتتون رو ارسال کنین

لطفا نظر یادتون نره

مایل به تبادل لینک

مدیر وبلاگ : احسان فاضلی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون راجع به مطالب آموزشی وبلاگ چیه؟؟؟؟؟









چهارشنبه 19 فروردین 1394 :: نویسنده : احسان فاضلی
Image result for ‫مرکز پیام اورژانس‬‎

ادامه مطلب

مراکز پیام اورژانس پزشکی در سیستم EMS  نقش مهم و حیاتی ایفاء می­کنند. در زیر به برخی از آنها اشاره می­شود. 

1- یکی از خدمات مرکز پیام اورژانس پزشکی، دریافت و پردازش اطلاعات تماس­گیرند‌ه‌گان برای کمک به خدمات اورژانس پزشکی می­باشد.

 2- مرکز پیام اورژانس باید ماهیت، شدت و نوع حوادث پزشکی را تعیین کند. به این منظور اعزام کننده آمبولانس باید علائم و نشانه­ها را بر اساس پروتکل­ها برای تعیین شکایت اصلی بیمار بدست آورد.

  3- مرکز پیام مسئول هماهنگی و اعزام منابع سیستم EMS است. هماهنگ کردن مرکز پیام و منابع اعزام بر اساس سطح پاسخ و پروتکل­های پزشکی محلی صورت می­گیرد.

4- مرکز پیام آموزش­های پزشکی لازم را با استفاده از پروتکل­ها، تا زمان رسیدن نیرو­های اورژانس به تماس­گیرندگان فراهم می‌نماید. 

5- مرکز پیام باید اطلاعات مفید و لازم را در اختیار  پرسنل پاسخ دهنده  قرار دهد. این اطلاعات شامل آدرس دقیق و وضعیت موجود بیمار می­باشد..

6- مرکز پیام باید برای اطمینان از ایمنی بیماران، حاضرین در صحنه و پرسنل اعزام شونده، تلاش نماید. نیروهای مرکز پیام باید برای حفظ ایمنی افراد حاضر در صحنه هشدارهای لازم را  بدهند و برای دورکردن بیماران از هرگونه خطرات فوری یا پیشگیری از آسیب­های بیشتر تلاش نمایند.

7- نیروهای مرکز پیام باید، به منظور آمادگی تماس­گیرندگان برای رسیدن تیم اعزام شونده، بر اساس پروتکل­های آموزشی، آموزش­های لازم را بدهد.    

8- مرکز پیام باید هماهنگی لازم را بر اساس وضعیت موجود با سایر سازمان­های امدادی یا مراقبین بهداشتی درمانی بنماید.

صفات و رفتارهای مورد نیاز برای موفقیت مرکز پیام اورژانس

دانستن مسئولیت­های اپراتوری به تنهایی کافی نیست، برقراری رابطه بین فردی خاص و قدرت ارتباطی بالا باعث موفقیت مرکز پیام اورژانس با سایر مراکز می­شود. باید پاسخ دهندگان مراکز پیام بدون توجه به رفتار تماس­گیرندگان با آنها حرفه‌ای برخورد نماید.

1- برخوردی توام با مهر و محبت با دیگران و میل برای کمک به  هم نوعان دو معیار مهم برای موفقیت مرکز پیام اورژانس می­باشد.

2-  مدیریت موثر در شرایط استرس­زا همانند وضعیت های بحرانی بیماران یا تماس­گیرندگان و راهنمایی خوب این افراد در این موقعیت­ها از موفقیت مرکز پیام اورژانس می­باشد. این راهنمایی­ها باعث آرامش تماس­گیرندگان و بیماران اورژانسی می‌شود و دادن آموزشهای لازم قبل از رسیدن آمبولانس برای بیماران و همراهان آنها  بطور موثرکمک­کننده است.

3- داشتن خصوصیاتی اعم از مهارت و استادی، وارستگی و دانش اورژانس پزشکی از موفقیت­های مرکز پیام اورژانش می­باشد. به این خاطر نیروهای مرکز پیام باید آموزش و مهارت­های لازم را در رابطه با اصول مرکز پیام کسب نمایند. گوش کردن بطور فعال و دادن پاسخ مناسب به تماس­گیرند‌گان باعث برقراری ارتباط خوب و ارتقاء مراقبت از بیمار می‌شود.

4- اخذ و جمع آوری اطلاعات تماس­گیرندگان و سپس  اولویت بندی آنها در قالب مفید و موثر یکی دیگر از فاکتورهای موفقیت مرکز پیام اورژانس می­باشد. داشتن مهارت­های چند بعدی ضروری است. علی رغم آنکه در اکثر موارد تماس­گیرندگان وضعیت خطرناک ندارند. اما حفظ زمان برای بقاء بیماران حیاتی است.  

5- در یک مرکز پیام موفق، برای رسیدن سریع نیروهای اورژانس به محل بیمار راهنمایی­های مرکز پیام اورژانس خیلی کمک کننده است.

6- تعیین شکایت اصلی و ماهیت اورژانس­های پزشکی تماس­گیرندگان،  بدون مشخص نمودن تشخیص بیماری و وضعیت آنها، از موفقیت مراکز پیام اورژانس می­باشد. مرکز پیام با استفاده از پروتکل ها بعد از تعیین شکایت اصلی بیماران باید نیرو و منابع مناسب را اعزام نماید. 

7- کمک کردن به موقع  برای نیازهای پرسنل حاضر در صحنه از موفقیت­های مراکز پیام اورژانس می باشد. نیروهای مراکز پیام باید به سوالات و درخواست های امدادگران حاضر در صحنه پاسخ داده و به آنها کمک کنند.  

8- اپراتور موفق باید با تماس گیرندگان بطور حرفه­ای رفتار نماید. با تماس گیرندگان نباید براساس رفتار آنها و تجربیات گذشته  برخورد کرد. تصمیم گیری های ذهنی درباره بیماران و تماس گیرندگان ممکن نیست. رفتار تماس گیرندگان ممکن است فریبنده باشد.

  9-  رازداری یکی از موفقیت های مراکز پیام می باشد  و تحت هیچ شرایطی نباید اطلاعات شخصی و محرمانه  بیمار و تماس گیرندگان، به دیگران گفته شود . در این مورد بر حسب پروتکل های محلی عمل کنید. اگر کسی درباره بیمار اطلاعاتی درخواست نمود او را به مسئولین مربوطه ارجاع دهید.


این مطالب متعلق به سایت paramedic.ir میباشد




نوع مطلب : تکنسین ها بخوانند، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 10 شهریور 1396 09:59 ق.ظ
Hello, Neat post. There is a problem with your site in internet explorer, might test this?
IE still is the market chief and a large element of other folks
will miss your magnificent writing due to this problem.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 12:25 ق.ظ
Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could
add to my blog that automatically tweet my newest twitter
updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time
and was hoping maybe you would have some experience with something like this.

Please let me know if you run into anything.
I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.
سه شنبه 22 فروردین 1396 04:24 ب.ظ
certainly like your web site however you need to check the spelling on quite a few of your posts.
A number of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to tell the truth however I'll surely come back again.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :




Online User

EMERGENCY MEDICAL